آرامش روانی

چه كنم تا هميشه آرامش خاطر داشته باشم؟

پاسخ:
نگرانى‏ها داراى انواع مختلفى است؛ كه بعضى از آنها طبيعى بوده و بايد در روان آدمى حاضر باشد؛ ولى برخى نيز نابجا بوده و بايد به مبارزه ريشه‏اى با آن پرداخت.
در هر صورت آرامش روانى، امرى مطلوب است كه براى دست‏يابى آن بايد تلاش كرد، عمل به توصيه‏هاى زير مى‏تواند در اين رابطه كارساز باشد:
1. سعى در درك صحيح از فلسفه زندگى و حيات؛ اين مقوله كمك خواهد كرد تا انسان، جايگاه خود را در هستى بشناسد و در پرتو آن، راه درست زندگى را بيابد. دسترسى به اين نكته، بخش مهمى از نگرانى‏ها را برطرف خواهد ساخت.
2. ياد خدا و توجه به جايگاه او در هستى و اينكه ما در حال سير به سوى او هستيم: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ» (بقره (2)، آيه 156.)
3. بر پاداشتن نماز در اوقات خود و با توجه به شرايط و آداب آن؛
4. تلاوت قرآن و تأمّل و تدبّر در آيات آن؛ مزمل (73)، آيه 20.
5. دعا و راز و نياز با خالق هستى، به ويژه در شب‏ها و مواقع تنهايى؛ (بقره (2)، آيه 186.)
6. توكل به خداوند در همه امور زندگى و اعتماد و اعتقاد به قضا و قدر الهى‏ (احزاب (33)، آيه 23.)
7. در صورت نياز ازدواج نقش مؤثرى در سكينه و آرامش خاطر دارد (روم (30)، آيه 6.)
براى مطالعه بيشتر ر.ك:
الف. محمود اكبرى، غم و شادى در سيره معصومان.
ب. نورمن و نينت پيل، مثبت درمانى، ترجمه توراندخت تمدن، نشر دايره، پاييز 1378.

دیدگاه ها

ارسال ديدگاه جديد

(لطفا از درج سوال در ديدگاه ها خودداري فرماييد براي طرح سوالات خود به اين آدرس مراجعه فرماييد)

  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • تگ های مجاز : <a> <br><em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  •  

 

کد امنیتی
این سوال برای آزمایش کردن شما است که آیا شما یک بیننده واقعی ( انسان ) هستید و یا یک رایانه برای ساخت اسپم .
1 + 0 =
دو عدد را جمع کنید و وارد کنید . به عنوان مثال 1+3 را باید 4 وارد کنید .